zaterdag 3 oktober 2009

Gardening on the second floor
























Aan de achterkant van onze etagewoning hebben we een klein balkon. Het grenst aan de keuken en is de ideale plek om, wanneer de pannen op het fornuis staan, tussendoor van de zon te genieten en een boek te lezen. Het balkon staat altijd vol met planten. Een 'New Dawn' klimroos, een buxusbol en mijn hortensia 'Limelight' staan er vast. Verder vul ik het, naar gelang het jaargetijde, met planten die op dat moment bloeien. Zo staan er nu besjes, Skimmia en heideplantjes. Ook mijn geraniums staan er nog prachtig bij. De stenen op de foto hieronder heb ik lang geleden met een van mijn dochters beschilderd. Inmiddels zijn ze een beetje vervaagd, maar ik kan er nog steeds geen afscheid van nemen...

De laatste foto is van mij met mijn nieuwe camera. Gisteren heb ik, samen met mijn oudste dochter, de drukte bij de Bijenkorf (Drie Dwaze Dagen) getrotseerd voor een nieuw fototoestel. Ik was van plan om pas rond de kerst een nieuw toestel aan te schaffen, maar de Bijenkorf had zo'n goede aanbieding die ik niet kon weerstaan. En....het is gelukt! Ik ben nu de trotse bezitster van een Canon EOS 1000D. Hoera!

Fijn weekend allemaal! groetjes Madelief



Posted by Picasa



















On the backside of our our apartment we have a little balcony. It borders the kitchen and is the ideal place to enjoy the sun or read a book in between cooking. My balcony is always full of plants. A New Dawn rose is climbing the wall. A Buxus and Hydrangea Limelight are my other perrenial plants. Furthermore I try to fill it, according to the season, with plants which are in bloom at that moment. I know have Skimmia, Heather and all kind of berries. My pelargoniums still look lovely as well. The two stones you can see in the picture above were painted by me and one of my daughters a long time ago. They have faded a bit, but I still cannot say goodbye to them..

The last picture is of me with my new camera. Yesterday my eldest daughter and I  faced the crowds of The Bijenkorf, a major department store in Rotterdam, to buy one. Initially my intention was to buy a new camera around christmas, but the offer of The Bijenkorf was to good to resist. So know I am the proud owner of a CANON EOS 1000D. Hurray!

A wonderful weekend to you all! Love, Madelief


18 opmerkingen:

  1. GEFELICITEERD Madelief met je prachtige nieuwe fototoestel. Dat is helemaal het summum heb ik begrepen. Ik zag hem in de boekjes staan.
    En wat heb je vandaag weer mooie foto's . Wat je toch van een balkon een paradijsje kan maken hè. Mooie planten en ze staan nog prachtig in bloei.
    Fijn weekend,
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en geniet van je fototoestel. Je hebt ook een heerlijk balkon, kan me voorstellen dat je daar lekker kunt genieten van een bakje koffie en het zonnetje. Heerlijk.
    Jij bent de persoon achter de camera neem ik aan. Leuk om je achter de camera te zien, nu weet ik een beetje wie je bent.

    fijn weekend, en neem veel foto's die wij dan ook weer mogen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful Garden-photos.
    So nicely autumnally.
    Have a nice weekend, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je een balkon hebt, waar je je uit kunt leven met mooie planten en waar je van het zonnetje kunt genieten!

    Bij mij staat nu de appeltaart in de oven en in huis verspreidt zich een heerlijke geur. Jij heel veel plezier morgen met je afternoon tea en succes met de voorbereidingen!

    Fijn weekend nog!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Madelief,
    You must get so much enjoyment from your beautiful balcony. It is a lovely place to sit and read or have a cup of tea.
    I love the New Dawn rose and the Limelight as well.
    You will enjoy your new camera too I am sure. I have a Canon Rebel xti and I love it. I would like to take a short course on using it so I could learn a few new skills with it though.
    Nice to get a little glimpse of you too behind your new camera!

    Enjoy your weekend,

    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Madelief,

    lekker vrolijk je blogbericht, je balkon is helemaal mijn ding als ik je foto's zie met zoveel kleur mmmm...
    Prachtige aanwinst je camera en slim hor om hem nu te kopen.
    Ik las dat je een high tea hebt nou heel heel veel plezier en maak er mooie foto's van met je nieuwe camera,

    Fijn weekend :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Madelief! Horray for the new camera! I have been wanting a new one too so let me know how this one works out. Your balcony is a delight! I have 3 porches and they all have flowers on them. I noticed your geraniums too. Do you overwinter them? I gave mine this fertilizer and it just about killed them. I was so upset so they are a favorite of mine. Those rocks are so cute! I'll be off shortly to pick up my neighbors. They are coming back from Germany and they also visited Holland too. I can't wait for stories and pictures.
    Have a wonderful day today!!
    Take Care! Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dear Madelief, your "keuken-balkon" is great! When we lived in Vienna in a flat, I also had a balcony, but it was much too hot and much too small (I always said: When there is ONE drop of water on it I am the owner of a swimming-pool ;-)) In summer there never was shadow and only cactuses could survive... (And as we know Austria is not the hottest country ...) But your balcony is really a little paradise! And I also never could say good bye to the lovely stones of your daughter! How old was she when she painted it - they look pretty!
    Wonderful new camera - I'm looking forward to the photos you will take with it!!!
    Hugs and lots of groetjes & Küschelbüschel, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love your flowering balcony. I've always wondered if plants like roses and hydrangeas could survive year after year in pots. Now I know they can. Thank you so much for sharing your beauties.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a loveley place, dear Madelief - i would enjoy to drink there a cup of tea with you ;)))!!!! And your new Cam is wonderful - my husband also asked me, if i would not like to have a better one (dont know - we will se......)

    Have a very nice weekend, Hugs Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk balkonnetje, gezellig en zomers lekker vers je kruiden kunnen knippen. Ik vind de beschilderde stenen erg mooi, die zou ik ook bewaren.
    Veel plezier met je nieuwe camera, ik ben ook zo blij met de mijne, dat is dan echt een goede investering.
    Fijne avond, groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het ziet er heerlijk gezellig uit bij je met al die bloeiende planten. weet je dat ik je zo ook had voorgesteld blond en een bob, grappig is dat madelief is dus een hele toepasselijk naam voor je....een canon is een pracht camera! geniet ervan...

    lieve groet,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het ziet er prachtig uit!
    dat mooie uitrustplekje van je!!!
    je ziet er heel profesioneel uit met die prachtige nieuwe camera!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk voor je dat je de camera hebt kunnen krijgen, met drie dwaze dagen is dat niet altijd makkelijk....
    Het balkonnetje ziet er erg mooi en gezellig uit, heel groen.

    fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super zeg...je balkonnetje.....
    En je toestel is ook een plaatje. Hij maakt in ieder geval super plaatjes zo te zien.
    Verwacht veel goeds......
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk zeg om te horen. Heb jij het schilderijtje gekocht....?
    Ach ik vond het zelf ook zo'n schatje. Maar ja ik kan helaas niet alles zelf houden.
    Hoop dat je er heel blij mee zult zijn. Hij krijgt vast een mooi plaatsje bij je.
    Geniet er maar fijn van. Zo leuk dat ie nu bij jou terecht komt.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zo'n nieuwe camera, kan je weer mooie foto's maken...
    Gezellig je balkonnetje......al die leuke plantjes..lekker genieten.
    Tot horens, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Madelief. Het zijn inderdaad Engelse cottages 100% identiek nagemaakt . Het zijn Liliput Lane cottages en worden veel verzameld.Ze hebben ook allemaal de naam van het huis dat nagemaakt is en allemaal puur handwerk.Je krijgt ook een eigenaarsbewijs en overdracht van Lilliput Lane naar mij b.v. Ze worden verkocht in fijne winkels zoals toen JUngerhans.Ik heb er niet zoveel hoor want ze zijn nogal prijzig. iK ga toch eens googelen hoeveel er nou zijn .
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.